close




 


ROLEX


 


EXPLORER- I


With


"Black Out" Dial




Cool Man...Yes,I'm...



Description


 


 


Rolex. A stainless steel self-winding water-resistant wristwatch with sweep centre seconds, black-out dial, bracelet and guarantee Signed Rolex, Oyster Perpetual, Explorer, ref. 14270, case no. X4*****, manufactured in 1991’ s,Cal. 3000 nickel-finished lever movement, 27 jewels, the black dial with luminous baton and dagger numerals, applied black painted Arabic 3, 6 and 9 numerals, luminous hands, sweep centre seconds, in tonneau-shaped water-resistant-type case with screw back and screw down crown, stainless steel Rolex Oyster bracelet, case, dial and movement signed 36 mm . diam.


 


 



 


Notes


 


 


The Rolex Explorer reference 14270 with "Black Out" dial is one of the rarest and most desirable versions of this celebrated model.


In production only during a very short time in 1991, it is distinguished by the unusual dial layout, featuring black painted Arabic 3, 6 and 9 numerals from which it derives its name. This variant is mainly found in the "E" &”X” series of ref,14270.

 


ROLEX Oyster Perpetual


EXPLORER- I ,Ref.14270


Black Out Dial… 1991’ s


 



 

時間再度回到1992年那時,我帶著朋友到台北著名的一家錶店看錶兼買錶,那時的勞力士錶款主流還停在Ref.16233Ref.18238…一進到錶店,老闆也熱情的招呼看錶;朋友一直想要完成他多年來的勞夢,所以話題一轉他告訴我想要一只半金的Ref .16233G帶時標鑽點,那時定價好像是$183,000(最低可打8),當錶拿來試戴之時,老闆從抽屜內再拿一只Ref.14270給我們一比較,當然那時後這只錶配量並不多,所以老闆直說,買這種錶比較有收藏價值當然以我朋友的眼光,當然不會選那一只,黑呼呼的錶,他的理由是: 這種錶誰知道是勞力士啊!?所以,也很直接的告訴老闆他不喜歡,他只要很勞力士精神的Ref .16233G


 


 




 


 


我當時所見的就是這一只,我曾問老闆為何有黑色數字時標的?老闆看著錶對我說:我也不知道,一直以來都是白色數字標的,不知為何配給他們幾只黑色數字標?不過也沒差,因為二個的3.6.9數字標都不會亮,所以大概是新面盤款式吧!我印象一直很深刻,只是那時候手頭上真的沒什麼錢,也不太了解勞力士未來錶款的發展及價值,對於鐘錶一切僅於紙上談兵,而我手上收藏錶也只有二只老的OMEGA Seamaster及一只Ref.1601 S/S罷了


 




 


 


2008年之前這一種Black Out Dial,曾經炒作到USD$10,000,如果連同當時的配件及盒單價值又更高了,不過最近已經又回復到市場的合理價格帶,所以最近買錶我都覺得開心,因為過去買錶的價格我可以買到更多更合理的價位;今年的Basel Watch Fair 勞力士公司將進行探險家一號大改款,這一款Black Out Dial官方資料有看到可能會再次複刻,若以舊款的生產數量而言,我覺得此錶除了保值外,它的價值應該會再有一次的高峰吧。



 


ROLEX Ref,214270圖檔由Timezone 轉貼 


 


Ted


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Ted Tsai 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()